Alkampfer's Place

Il blog di Gian Maria Ricci
posts - 600, comments - 1063, trackbacks - 84

My Links

News

Gian Maria Ricci
Mvp Logo
CCSVI in Multiple Sclerosis

English Blog

Tag Cloud

Article Categories

Archives

Post Categories

Image Galleries

I miei siti

Siti utili

Why Software sucks

"...the programmers and architects and managers who develop software don't understand their customers anywhere near as well as they should, as well as designers in other industries have been forced to"

"As with many areas of computing, user interface design is a highly specialized skill, of which most programmer knows nothing"

"Programmers value control more than ease of use, concentrating on making complex things possible instead of making simple things simple."

"User interface design guru Alan Cooper defines a "computer-literate user" as one who has been hurt so many times that the scar tissue is thick enough so he ho longer feels the pain"

"The human dimension is the first problem that any security system need to solve, and very few even attempt it".

Da Why software sucks di David S.Platt.

Debbo dire che è un libro veramente carino che si fa leggere decisamente bene. Sono rimasto sorpreso anche dal fatto che c'è una lunga sessione dedicata alla sicurezza. Sicuramente un libro da leggere.

Alk.

Tags:

Print | posted on martedì 29 luglio 2008 8.34 | Filed Under [ Libri Citazioni ]

Feedback

Gravatar

# re: Why Software sucks

Dammi un consiglio - mi interesserebbe leggerlo, se non è la solita trita e ritrita collezione di luoghi comuni... è tempo ben speso?
Grazie
Mirko
29/07/2008 11.40 | Mirko
Gravatar

# re: Why Software sucks

Sciuramente non è che sia un libro imperdibile, ma io mi sono divertito a leggerlo. Non è un libro da cui si imparano troppe cose, il target del lettore non è proprio lo sviluppatore, ma invita cmq a riflettere. Inoltre è una lettura piacevole, i luoghi comuni...beh si ce ne sono sicuramente ;)

alk.
29/07/2008 12.13 | Gian Maria
Comments have been closed on this topic.

Powered by: